Monday

SEMOGA TABAH SAHABATKU

Pagi tadi sya buka la fb sya n terbaca dalam group ex-Maahad, kawan saya Natasya Shazlin Abdullah telah kehilangan bapa, ibu dan anak sedara dalam satu kemalangan melibatkan van dan lori..Semoga sahabat saya tabah menghadapi ujian dari Allah..Semoga arwah ditempatkan dalam golongan orang yang beriman..

Marilah kita sedekahkan Al-Fatihah untuk arwah

MARAN: A man and his grandson were killed in a collision involving two vans and a lorry at the 36.5km stretch of Jalan Temerloh-Bandar Tun Abdul Razak in the Felda Jengka 17 junction near here today.
They were identified as van driver Abdullah Senawi, 68, and Eiman Syazwan Muhamad, eight.

Abdullah's wife, Patimah Debok, 58, was warded at the Sultan Haji Ahmad Shah Hospital in Temerloh in a serious condition.

Maran police chief Assistant Superintendent Sulaiman Abdul Hamid said the crash occurred at 12.15pm, about 600 metres from the deceased's house.
He said, initial investigations indicated the van driven by Abdullah was heading towards Jengka 17 when it collided with the lorry.

At that juncture, it is believed the other van skidded and rammed into Abdullah's van. - Bernama

Read more: Man, grandson killed in three-vehicle collision http://www.nst.com.my/nst/articles/Man_grandsonkilledinthree-vehiclecollision/Article/#ixzz0wQA8hOz8

Kematian Itu Pasti


Dan (ingatlah), Allah tidak sekali-kali akan melambatkan kematian seseorang (atau sesuatu yang bernyawa) apabila sampai ajalnya; dan Allah Amat Mendalam PengetahuanNya mengenai segala yang kamu kerjakan.

Surat Al-Munafiqun: Ayat 11

Firman Allah Ta'ala (al Sajdah:32:11)
"Katakanlah: 'Malaikat maut yang diserahi untuk (mencabut nyawa)mu akan mematikan kamu, kemudian hanya kepada Tuhanmulah kamu akan dikembalikan."

Firman Allah Ta'ala (ali Imran:3:185)
"Tiap-tiap yang berjiwa akan merasakan mati. Dan sesungguhnya pada hari kiamat sajalah disempurnakan pahala kamu."

Firman Allah Ta'ala (al Zumar:39:30)
"Sesungguhnya kamu akan mati dan sesungguhnya mereka akan mati (pula)."

Firman Allah Ta'ala (al Anbiya':21:34)
"Kami tidak menjadikan hidup abadi bagi seorang manusia pun sebelum kamu (Muhammad), maka jikalau kamu mati, apakah mereka akan kekal?"

Firman Allah Ta'ala (al Rahmaan:55:26)
"Semua yang ada di bumi itu akan binasa"

Firman Allah Ta'ala (al Qasas:28:88)
"...Tiap-tiap sesuatu pasti binasa kecuali wajahNya (Allah). BagiNyalah segala penentuan, dan hanya kepadaNyalah kamu dikembalikan."

Firman Allah Ta'ala (al Ra'd:13:2)
"..Masing-masing beredar hingga waktu yang ditentukan. Allah mengatur urusan (makhlukNya), menjelaskan tanda-tanda (kebesaranNya) supaya kamu meyakini pertemuan(mu) dengan Tuhanmu."

Firman Allah Ta'ala (al A'raaf:7:34)"Tiap-tiap umat mempunyai batas waktunya; maka apabila telah datang waktunya mereka tidak dapat mengundurkannya barang sesaatpun dan tidak dapat (pula) memajukannya."

No comments:

Post a Comment