Tuesday

KAJISELIDIK

One day 2 ada kawan aku dari UiTM Shah Alam..Dia tengah wat research tuk thesis dia..
So dia mintak la tolong aku jadi responden tuk lengkapkan research dia.. N than aku pun terfikir
maybe ni pun merupakan salah satu teknik marketing.. Why not xtry kan.. Kebetulan lak ari minggu baru
ni upline aku ajak wat sale 4 produk etiqa.. Dia bagi aku borang kajiselidik tentang persepsi masyarakat di
Malaysia tentang simpanan dan perlindungan Takaful.. Agak memberangsangkan jugak dalam masa satu jam je leh dapat 6orang responden.. Memang meletup n mantap la.. Tapi yang sedih aku nak kongsi kat sini, purata kebanyakan orang Malaysia beragama Islam ni lebih ramai yang mempunyai insuran bukan Takaful.. N than dorang xtau yang insuran itu adalah Haram.. Bila aku terangkan balik kat durang kenapa adanya Takaful di Malaysia.. Alhamdulillah durg faham..Bersyukur ke hadrat Illahi kerana aku diberi peluang untuk memberikan ilmu pengetahuan Islam kepada mereka yang memerlukan.. Semoga kita semua dilindungi kelak.. "Apa yang baik itu dari dari Allah dan yang buruk itu datang dari diri sendiri"


P/S kalau ada kesempatan sila la penuhkan kajiselidik ini

https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dGdnOG10OHR3RU5NQXZnZkVsbTIybEE6MQ&theme=0AX42CRMsmRFbUy0yYzU1MzBkMS1jM2VkLTRjNWQtOTQ3MC1kMmU3Zjk5MmI1ZDQ&ifq


Thanks kepada sesiapa yang menyokong saya selama ni.. Adios...Watcha!!

No comments:

Post a Comment